Ekstraordinær Generalforsamling 2018.

Kære Medlem

Du indkaldes hermed til ekstraordinær generalforsamling, som afholdes ad to omgange, hhv. i Aarhus og København. Du kan kun stemme 1 gang, en af dagene, men er velkommen til at møde op til begge arrangementer såfremt du tilmelder dig forinden.

"Vi har et klart ønske om at skabe en endnu stærkere faglig diætist-profil i fremtiden. Derfor er vi gået sammen med Kost & Ernæringsforbundet om denne vision, som bl.a. vil betyde oprettelsen af et 'Fagligt Selskab af Kliniske Diætister - FaKD' som en del af Kost & Ernæringsforbundet. Det giver meget større politisk og faglig gennemslagskraft i ministerier, myndigheder og styrelser, at vi samler diætisterne ét sted" fortæller Mette Pedersen formand for Foreningen af Kliniske Diætister.

For at visionen kan blive til virkelighed, skal det først besluttes på de planlagte ekstraordinære generalforsamlinger. Mød op på den ekstraordinære generalforsamling i din organisation, og gør din stemme gældende. De to hovedbestyrelser i henholdsvis Foreningen af Kliniske Diætister og Kost & Ernæringsforbundet anbefaler at stemme ja til den fælles vision. Foreningen af Kliniske Diætister afholder første del af den ekstraordinære generalforsamling i Århus d. 25. maj og anden del afholdes i København d. 26. maj. Første del af Kost & Ernæringsforbundets ekstraordinære generalforsamling afholdes i Århus d. 24. maj og anden del afholdes i København d. 26. maj.

Vi har udarbejdet en FAQ til dig, hvor du kan finde svar på dine spørgsmål.

Den ekstraordinære generalforsamling er opdelt på 2 dage:

1. del afholdes fredag d. 25/5 kl. 17-19.30 i Århussalen, Skt. Knuds Torv 3 i Århus
  2. del afholdes lørdag d. 26/5 kl. 13.00-16.30 i DGI-byen, Tietgensgade 65 i København

På møderne skal der stemmes om de nye vedtægter og samarbejdsaftalen, hvor de fremlagte forslag er resultatet af et meget grundigt arbejde og forhandlingsforløb mellem begge organisationer og som derfor skal vedtages samlet.

Det er de endelige vedtægter og den endelige samarbejdsaftale som I bliver præsenteret for, og skal stemme om i hhv. Aarhus og København, - det er derfor ikke muligt at komme med forslag eller ændringer dertil.

Du kan her læse vedtægterne samt bilag 1 og samarbejdsaftalen.

Du kan læse FaKDs nuværende vedtægter her, og K&E's vedtægter her.