Kliniske diætister søges til psykologisk forskning

En forskergruppe på Københavns Universitet, er interesseret i at komme i kontakt med FaKDs medlemmer. De søger deltagere til interviews eller fokusgrupper, der har lyst til at deltage i psykologisk forskning om menneskesyn og identitetsopfattelse:
'Da diætister arbejder med menneskers sundhed mener vi, at I er en interessant gruppe at gribe fat i, når vi undersøger identitetsopfattelse og menneskesyn i dagens danmark.  Interviewet tager to timer i alt og vi giver et supergavekort på 100 kroner pr. person som en symbolsk tak for deltagelsen.

Interesserede kan læse videre her:
Interviewet tager udgangspunkt i samtale omkring en række opdigtede scenarier, der sætter menneskesyn og identitetsopfattelse til debat. Med "menneskesyn" og "identitetsopfattelse" tænker vi bl.a. forskellige opfattelser af hvorfor mennesker tænker, føler og handler, som de gør. Det er disse opfattelser vi gerne vil kortlægge.
Forudsætninger
Der er ingen behov for særlige forudgående færdigheder eller viden. Interviewene vil blive fuldt anonymiseret og udtalelserne vil ikke kunne føres tilbage til deltagerne. Alle der har lyst til en uforpligtende og spændende samtale, hvor vi i fællesskab diskuterer hvordan aktuelle emner som fx krav i forbindelse med uddannelse og arbejdsliv, kropsidealer eller øget brug af sociale medier, påvirker vores måder at forstå os selv og hinanden på.
Tid og sted
Mandag-torsdag i tidsrummet 9-19 i hele Juni 2017. Interviewet kan enten finde sted på Institut for psykologi, Øster Farimagsgade 2A, København K (5. minutter fra Nørreport st.) ELLER på din/jeres arbejdsplads, såfremt et lokale kan stilles til rådighed.

Interesserede kan du kontakte os på telefon 60883323 eller mail arw@psy.ku.dk